ُشرکت اکسون موبیل گزارش پالس روغن‌های پایه را منتشر کرد

چرا برای موتور ماشین خود که در شرایط معمولی و استاندارد کار می‌کند، یک روغن سنتزی انتخاب می‌کنید ؟
ژوئن 2, 2018
شل ریمولا آر4 ایکس(RIMULA R4 X)
شل ریمولا آر۴ ایکس(RIMULA R4 X)
ژوئن 12, 2018

ُشرکت اکسون موبیل گزارش پالس روغن‌های پایه را منتشر کرد

ُشرکت اکسون موبیل گزارش پالس روغن‌های پایه را منتشر کرد

ُشرکت اکسون موبیل گزارش پالس روغن‌های پایه را منتشر کرد

ُشرکت اکسون موبیل گزارش پالس روغن‌های پایه را منتشر کرد که گزارش افتتاحیه و منحصر به فرد در مورد صنعت جهانی روغن‌های پایه را منتشر کرده است که گزارش پالس “ExxonMobil Basestocks 2018” نام دارد و به کمک موسسه جهانی نظر سنجی “KRC” جمع آوری شده است. این گزارش که از دیدگاه صدها صاحب نظران و مدیران ارشد این صنعت به دست آمده، به خواننده تصویر روشنی از این بازار همیشه در حال تغییر ارائه می‌کند و به این هدف منتشر شده است که فاکتورها اصلی در بازار را مشخص کند، چشم اندازه روغن‌های پایه را ارزیابی کند و متدهای متداول کنونی را بیرون بریزد.

آقای “تِد والکو” مدیر بازاریابی تخصصی و سهام پایه جهانی شرکت اکسون موبیل گفت : ” برای ما، نتایج و دیدگاه‌های مطرح شده در این گزارش بسیار مفید و آموزنده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که آن‌ها را به اشتراک بگذاریم تا دست اندرکاران این صنعت را در مورد تغییراتی که سال‌های آتی با خود خواهند آورد، آموزش بدهیم. ”

این گزارش همچنین این نکته را شفاف کرد.که نزدیک به ۷۵% از صاحب نظران در این صنعت روغن‌های پایه گروه دوم را قلب تپنده بازار می‌شناسند. در این نظر سنجی مشخص شد که فقط ۱۸% کمپانی‌ها از روغن‌های گروه یک، ۳۴% از گروه دو و ۳۲% از گروه سه استفاده می‌کنند. اما در ۱۰ سال آینده، تخمین زده می‌شود که ۱۰% از گروه یک، ۳۳% از گروه دو و ۳۶% از گروه سه روغن‌های پایه استفاده کنند. به علاوه این گزارش نشان داد که روغن‌های پایه گروه دو در صنعت اتوماسیون سازی با (۳۴% کل مصرف)، صنایع دریایی (۳۱%)، ماشین‌های صنعتی (۳۷%) و ماشین‌های عمومی (۴۱%) ارزشمند تر از باقی نمونه‌ها هستند. در حالی که به نظر نمی‌رسد مهره‌های بزرگ این صنعت یعنی اروپا، خاورمیانه و آفریقا (گروه EMEA) قبول کنند که گروه مهم ترین روغن‌ها هستند (۶۰% این نظر را ندارند)، اما ۵۲% از آن‌ها اعلام کردند که در صورت دسترسی داشتن به تولید کننده‌های این گروه، از مصرف دو گروه دیگر روغن‌ها پایه خودداری خواهند کرد. آقای والکو همچنین اضافه کرد : ” ما به درک عمیق و حرفه‌ای خود از بازار افتخار می‌کنیم و این نتایج نشان می‌دهد که چرا ما به سرمایه گذاری در گسترش منابع روغن‌های گروه دو در سه منطقه استراتژیک “بی تان” تگزاس، “جورانگ” سنگاپور و “رتردام” هلند پایبند هستیم.”

یک سوم از فعالان صنعت روغن‌های پایه بر این باور هستند.که اگرچه تقاضای روغن‌های پایه گروه ۱ در مقایسه با سایر گروه‌ها شدیدترین نرخ کاهش را داشته اما همچنان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. ۷۲% از آن‌ها قبول دارند که کاهش تقاضا برای گروه ۱ ضربه بزرگی بر این صنعت وارد کرده است. این مدیران ارشد سه مزیت اصلی روغن‌های گروه ۱ را این گونه شرح دادند :

  1. ۵۴% از مدیران، چسبندگی این روغن‌ها را بهترین ویژگی آن‌ها می‌دانند.
  2. ۴۹% از مدیران، حل شوندگی این دسته از روغن‌ها را مزیت دوم آن‌ها می‌دانند.
  3. ۴۶% از مدیران، ارزان بودن و داشتن توجیه اقتصادی را در مقام سوم قرار می‌دهند.

آقای والکو توضیح می‌دهد که : ” ما متوجه هستیم که روغن‌‌های پایه گروه دوم بهترین انتخاب برای تمام موارد مصرفی نیستند.این گزارش نیز اعتماد همگی ما به گروه ۱ و نقش اساسی آن در صنعت را نشان داد. ”

بر اساس این گزارش اکثریت بر این باور هستند که استانداردهای کنونی API برای فرمولاسیون و تولید روغن‌های موتور کافی هستند. ۶۱% از فعالان این حوزه نیز همین نظر را دارند اما بیشتر از یک چهارم آن‌ها (۲۷%) نیز مخالف این موضوع و خواهان تغییرات فوری هستند. بعضی نیز (۱۲%) عقیده دارند که استانداردها باید تا ۱۰ سال آینده تغییر کنند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در حالی ۷۷% (بیش از سه چهارم صنعت) نگران پیشرفت تصویب قوانین هوای پاک (عدم انتشار آلاینده‌ها) و مدیریت مصرف سوخت هستند اما اطمینان دارند که صنعت روغن و تولید کننده‌‌ها قادر خواهند بود که خود را با این قوانین وقف بدهند. ۸۰% از این موضوع دفاع کردند و این نظر را دارند که صنعت روغن‌‎های پایه رشد همسانی با این قوانین خواهد داشت. دو سوم از این افراد نیز باور دارند که روغن‌های گروه ۲ و ۳ بهترین تطابق پذیری با قواعد و قوانین جدید مدیریت مصرف سوخت و هوای پاک (انتشار آلاینده‌ها) را دارند.

شرکت اکسون موبیل روزانه ظرفیت تولید کلی ۷۲۶۰۰ بشکه از روغن‌های پایه گروه ۱ در شش کارخانه را دارد.

  • آمریکا (دو کارخانه) : کارخانه ” بی تان رُگ” لویزیانا با ۱۶ هزار بشکه در روز در و کارخانه “بیتون” تگزاس ۹۸۰۰ بشکه در روز
  • فرانسه : کارخانه “پورت ژروم گرونچون” با ۱۲ هزار بشکه در روز
  • ایتالیا : کارخانه “آگوستا” با ۱۴ هزار بشکه در روز
  • انگلیس : کارخانه “فالی” با ۷۸۰۰ بشکه در روز
  • سنگاپور : کارخانه “پولا آیِر چاوان” با ۱۳ هزار بشکه در روز

این شرکت همچنین دو کارخانه تولیدی گروه۲ در “بی تان تگزاس با ۱۸۲۰۰ بشکه در روز و جزیره “جورانگ” سنگاپور با ۳۱ هزار بشکه در روز دارد که در مجموع ۴۹۲۰۰ بشکه در روز روغن‌های پایه گروه ۲ تولید می‌کنند و دو کارخانه “فالی” در انگلیس و “پورت ژرومی گرونچون” در فرانسه هر کدام در روز ۲ هزار و ۱ هزار بشکه روغن‌های پایه گروه ۳ را می‌سازند. این شرکت در حال احداث کارخانه روغن‌های گروه ۲ در “رُتردام” هلند با ظرفیت تولیدی ۲۰ هزار بشکه در روز است که در انتهای سال میلادی وارد جریان تولید خواهد شد و همچنین قصد اضافه کردن یک واحد جدید با ظرفیت اضافه ۶ هزار بشکه در روز به کارخانه سنگاپور خود تا انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی را دارد. این اقدامات تولیدی جهانی شرکت اکسون موبیل را به ۷۲۶۰۰ بشکه در روز روغن‌های پایه گروه ۱، ۷۵۲۰۰ بشکه در روز روغن‌های پایه گروه ۲ و ۲ هزار بشکه در روز روغن‌های گروه ۳ افزایش خواهد داد.

ترجمه:شرکت تامین روانکار دایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *