ویسکوزیته تاثیر زیادیی بر بازده و مصرف انرژی دارد

دایان و حضور در نمایشگاه نفت،گاز،پتروشیمی
آوریل 27, 2019
آیا می‌توان از گریس EP00 به عنوان جایگزین روغن دنده‌ی ISO VG 220 استفاده کرد؟
جولای 28, 2019

ویسکوزیته تاثیر زیادیی بر بازده و مصرف انرژی دارد

ویسکوزیته

در بازار امروزه دستگاه‌های برش هیدرولیکی، بازده انرژی تقریبا به همان اندازه نوآوری فنی حائز اهمیت است. قدرت انتقال سیال هیدرولیک یکی از اجزای کلیدی یک سیستم هیدرولیکی است. استفاده از یک سیال هیدرولیک تک‌درجه‌ای باعث انتقال حرارت ضعیف، هدررفت انتقال قدرت، کاهش پاسخ به دستگاه‌های کنترلی و تنش اکسایشی در سیستم هیدرولیک می‌شود.

هنگامی که سیال هیدرولیک سرد است، ضخیم بوده و ویسکوزیته آن بالا است. این ویسکوزیته بالا باعث افزایش سطوح اصطکاک می‌شود. با این حال، سیال هیدرولیک داغ نازک می‌شود و کاهش ویسکوزیته آن می‌تواند منجر به نشت جریان و آسیب‌های ناشی از استهلاک شود. در هر صورت، عملکرد سیستم هیدرولیک ضعیف می‌شود. این نوع از سیال هیدرولیک که ویسکوزیته آن به شدت متغیر بوده و به دما بستگی دارد، سیال تک‌درجه‌ای نامیده می‌شود.

دمای بالا دشمن ویسکوزیته پایدار است. با افزایش دما، سیال نازک می‌شود و در برخی موارد باعث ایجاد تماس فلز با فلز می‌شود. این سیال با ویسکوزیته پایین باعث افزایش استهلاک و فرسودگی می‌شود و به این ترتیب هزینه های تعمیرات و خرابی دستگاه را افزایش می‌دهد.

سیال‌های هیدرولیکی که مخصوصا برای حفظ سطح بهینه ویسکوزیته در محدوده‌های وسیع دمایی فرموله شده‌اند، سیال چند درجه‌ای نامیده می‌شوند. سیال‌های چند درجه‌ای با حفظ تعادل هیدرولیکی-مکانیکی و بازده حجمی در تجهیزات، از دستگاه‌ها محافظت می‌کنند.

ترجمه: شرکت تامین روانکار دایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *