واقعیت درباره ی گریس های ذوب نشونده

شرکت skf سیستم های به روز شده روانکاری اتوماتیک برای پمپ ها معرفی می کند
اکتبر 16, 2018
توصیه‌هایی در مورد تعویض فیلترهای روغن
اکتبر 23, 2018

واقعیت درباره ی گریس های ذوب نشونده

واقعیت درباره ی گریس های ذوب نشونده

دانستنی ها راجب گریس ذوب نشده

واقعیت درباره ی گریس های ذوب نشونده ،آیا تمیز کردن گریس ذوب‌نشونده قدیمی و جایگزین کردن آن با مدل جدیدتری مشکلی در روغن‌کاری ایجاد می‌کند ؟ آیا این نوع از گریس‌ها مشکلات دیگری به وجود می‌آورند که باید نگران آن‌ها باشیم ؟

گریس‌ ذوب‌نشونده یک روانساز با کیفیت است که در صورت استفاده در محیط‌های مناسب، به کاهش مدت زمان بیکاری دستگاه‌ها و روانسازی دائمی آن‌ها کمک می‌کند. این گریس‌ها ویژگی‌هایی مانند کارکرد در دمای بسیار بالا (۲۶۰ درجه سانتی‌گراد)، مقاومت در برابر اکسیده‌شدن و خواص ضد چسبندگی و ضد سایش بسیار عالی دارند. در هنگام کار با گریس‌های ذوب‌نشونده، تمیزکاری، روغن‌کاری یا روانسازی بیش‌ از حد، مشکل ایجاد می‌کنند و همچنین به دلیل ذات متفاوت، استفاده از این مواد برخی مشکلات خاص را نیز در پی‌ دارد.

در صورت امکان، بهتر است تا روان‌سازی در زمان کار تجهیزات انجام شود. دریچه زیرین یا درپوش ایمنی را بردارید، گریس‌های خشک شده را پاک کنید و انسدادها را باز کنید. در قدم بعدی، اتصالات گریس پمپ را تمیز کنید تا در صورت آلوده بودن آن‌ها، به داخل لوله نفوذ نکنند.

همچنین، پروسه انجام شده را بازبینی کنید تا از میزان گریسی که باید اضافه گردد، اطلاع داشته باشید. این کار را می‌توانید با محاسبه تعداد شات‌ها بر اساس وزن یا با اعمال نت پیشگیرانه (PM) مانند «ویبریشن» یا «اولترا ساند» انجام دهید.

به آرامی گریس جدید را اضافه کنید تا گریس قدیمی را از دریچه خارج کند. مطمئن شوید که بیش از اندازه گریس وارد نمی‌کنید. اگر گریس قدیمی خارج نشد، به احتمال زیاد انسدادی وجود دارد. بعد از اضافه شدن گریس جدید، درپوش و دریچه را تمیز کرده و دوباره سر جای خود قرار دهید. در آخر، درپوش اتصال گریس را جای‌گذاری کنید یا مقدار کمی گریس به اتصالات بزنید تا آلودگی به کمترین حد برسد.

لوله‌هایی که مسدود شده‌اند، چند روز بعد مجددا چک کنید. در بدترین حالت ممکن، در زمان خاموشی تجهیزات یا انجام نت‌های دیگر اقدام کنید. رعایت کردن موارد زیر در تمیزکاری و روغن‌کاری مناسب دستگاه به شما کمک خواهد کرد و از هدر رفتن گریس جلوگیری می‌کند.

نگرانی‌های دیگری در مورد این دسته از گریس‌ها وجود دارد. این مواد برای کار در دمای بسیار بالا مناسب هستند، بنابراین باید نقطه ذوب افزونه‌ها به علاوه روغن پایه را در نظر بگیرید. شاید یکی از آن‌ها در دمای خاصی کار کند اما دیگری از کار بیافتد. سوختن روغن در طول زمان احتمال دیگری است که نتیجه باقی‌مانده‌های هیدروکربنی یا مواد غلیظ‌کننده است. به همین دلیل، همیشه برگه اطلاعات گریس را از پیش مطالعه کنید.

مشکل دیگر این گریس‌ها، احتمال غلیظ شدن آن‌ها در دماهای پایین‌تر است. در زمان انتخاب گریس، باید محدوده گرمایی آن را درست بشناسید و از دمایی که در آن باید کار کند، آگاه باشید.

در انتها، تطابق‌پذیری گریس را فراموش نکنید. باید بدانید که کدام یک از گریس‌ها به کار رفته و آیا نمونه درست است یا خیر. آلودگی مشترک، به خصوص با گریس‌ها، یک چالش همه‌گیر است که به از کارافتادگی تجهیزات و بیکار ماندن آن‌ها منتهی می‌شود.

ترجمه:شرکت تامین روانکار دایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *